EGY

TOMI, 19 20 21 22
Kecskemti nyomork vagyok. Minden nap megszmolom elalvs eltt azt, hogy hny rt fogok aludni, aztn rjvk, hogy nagyon keveset. A szavak embere vagyok, tudom s hiszem azt, hogy a szavak nagyobbat tudnak tni, mint a kezem, s nem azrt, mert gyenge lennk. Sok embernek vagyok antipatikus; ha nem kedvelsz, vagy pp az rsmdom nem kedveled, akkor nem kell olvasni, ilyen egyszer. Lehet j vagy rossz vlemnyed rlam, ha rtelmesen meg tudod azt fogalmani. Ha nem, akkor meg menj a francba.

Kzssgi oldalak

facebook: WWW.FACEBOOK.COM/TAMAS.SINKA.12
instagram: WWW.INSTAGR.AM/STAMAS97
snapchat: @tomiivagyok

 
KETT
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
HROM
Induls: 2012-11-17
 

2012-2020 | i need a cigarette

 

 

 

 

Fucking articles

Jtktrtnelem: Need for Speed - 1. rsz

2013.12.23. 00:55, Tomii
s pr hnap utn, itt a msodik rsz els rsze is!

J rg rtam mr jtktrtnelmet, anno a Simset rtam meg, majd publikltam, de akkor j hosszra nylt a bejegyzs, igaz, ott "csak" 4 rsz volt, amirl tudtam rni, azonban a Need for Speed ms. A Need for Speed mr a XX. szzad vgtl kztudatban van, s kr tagadni, nincs olyan ember a XXI. szzadban, aki nem ismern az EA Games egyik legnagyobb alkotst, azt a franchiset, ami ttrte a jtkpiacot, s ltrehozott egy teljesen j kategrit - sokan prbltk mr utnozni a NFS-t, de igazbl mg senkinek sem sikerlt.

Az EA Games, avagy Electronic Arts

A videojtk-ipar egyik, st, legnagyobb vllalata: vezet, fejleszt, s ki is ad. 1982-ben alapult a Szilikon Vlgyben, Trip Hawkins (ejtsd: "csrip hkinsz") kzremkdsvel. A videjtkokat kiad cg vi 2 millird USA dollros forgalmval a legnagyobbnak szmt a piacon, sikere az vek sorn fejlesztett szmos jtkn alapult - amik ltalban pozitv fogadtatsban rszesltek. Persze, nem lehet minden habostorta, az EA-nek is voltak, vannak, s lesznek is baklvsei, mivel emberek irnytjk, s az emberek nem robotok, hogy hibtlan dolgokat gyrtsanak, vagy fejlesszenek.

Ugyebr az EA-t Trip Hawkins alaptotta, miutn tvozott korbbi munkahelytl, az Apple Computertl, ahol stratgiai s marketing-igazgatknt dolgozott. 1982 nyarn alaptotta magt a vllalatot 200.000 dollros tkvel, majd a vllalatot elnevezte Amazin' Software-nek.
Hawkins 1982 szre mr egy egsz korrekt kis csapatott hozott ltre, amiben valamilyen rdekes dolognak ksznheten ex-Apple dolgozk voltak a legnagyobb szmban. A 7 fbl ll csapatbl hrom az Apple-nek dolgozott korbban, de nem csak az Apple-tl szllingztak t az Amazin' Software-hez: Jeff Burton az Ataritl jtt t.
Ugyanez v karcsonyra mr 11-en voltak a csapatban, ebbl mr hrman az Apple-tl vltak el, s szintn hrman a Xerox PARC-tl.

A tbbi alaptnak egyltaln nem tetszett az Amazin' Software nv, ezrt 1983 oktberben (j ksn) egy megbeszlst szerveztek, ahol egy jobb nevet prbltak kiokoskodni. Tervbe volt vve a "SoftArt" nv, azonban ez a nv azt jelentette volna, hogy a cg ltal fejlesztett szoftver egy j mvszeti g. Azonban ekkor mr volt a piacon egy hasonl nev vllalat, a Software Arts, akik nem engedlyeztk a nv hasznlatt, pedig a megbeszlsen sszegylt rsztvevknek tetszett.
Ekkor Bing Gordon vetette fel azt az tletet, hogy mirt is ne lehetne a cg neve Electronic Artists? Mire Steve Hayes a kvetkezket mondta: "...mi nem vagyunk mvszek, k azonban azok...". Ez alatt annyit rtett, hogy nem az EA, hanem maga a jtkok fejleszti a mvszek. Vgl Tim Mott volt az, aki ajnlotta az Electronic Arts nevet, ami a rsztvevk tbbsgnek tetszett, gy megszavaztk ezt a nevet.

Azonban a siker nem a nvnek ksznhet, hanem annak a klnleges bnsmdnak, ahogyan viselketdek a jtkok fejlesztivel. Jellemz volt az EA-re, hogy gy bnt a fejlesztivel, mint a vilgsztrokkal, abban az iparban, ahol a kiadk ltalban a fejlesztket csak egy kis csicsksnak, egy gyri munksok csoportjnak nzte. A vllalat fejlesztire inkbb nzett mvszknt, ezrt a fnykpeiket is megmutatta a teljes oldalas reklmjaikban, s a jtkok csomagolsn, s - termszetesen - a bevteleket is megosztotta bsgesen a jtkok fejlesztivel. Ennek ksznheten az EA-hez egyre tbb, nagyon j fejleszt ment t, aminek ksznhetik a mostani piacvezet szerepet is.

1983 mjusban az EA bemutatott nagyon sok jtkot, leginkbb Atari 800-hoz s Apple II-hez. A cmek a kvetkezk: Hard Hat Mack (Atari 800, Apple II), Archon (Atari 800), Pinball Construction Set (Atari 800, Apple II), Worms (Atari 800), s vgl a M.U.L.E. (Atari 800). Az Archon, a Pinball Construction Set, a Worms s a M.U.L.E mg manapsg is figyelemremlt mrfldkveknek szmtanak a videjtkok trtnelmben. Ksbb, a j kapcsolatoknak ksznheten az EA kiadhatta jtkait szemlyi szmtgpekre is, ugyan gy, mint a konzolokra. Vgl Trip Hawkins otthagyta a cget, s megalaptotta a mra mr csdbe ment 3DO vllalatot, ami szintn videjtkok fejlesztsvel s kiadsval foglalkozott.

Sajnos az EA j zletpolitikja szerint, 2011. mrciustl a 20 milli ft meg nem halad orszgokban nem vgez honostst, kivve a mr megjelent videjtkok kiegsztihez. Ez azt jelenti, hogy tbbek kztt a The Sims 4 mr nem lesz jtszhat magyarul. Azonban biztos, hogy nem maradunk magyar Sims 4 nlkl, mivel majdnem minden, 20 milli ft meg nem halad orszgban alakultak klnbz fordtcsapatok, amik az adott orszg nyelvre fordtjk le a jtkot.

Need for Speed - els generci

A Need for Speed legels rsze emltsre mlt is, meg nem is. A mlt szemeiben nzve nagyon j jtk volt, mondhatni, hogy szabad vilg vrt a jtkosokra, azonban sajnos mai szemmel nzve szrny jtk volt. Tele volt bugokkal, s sajnos tnyleg nem volt tkletes. Eredetileg a 3DO-nak lett volna sznva, amivel a vllalat lehet, hogy megmeneklt volna, de az is lehet, hogy csdbe vitte volna a Need for Speed szrit is, mr a legels rsz utn.
A msodik rsz cme brmennyire is hihetetlen, de Need for Speed II volt, s 1997-ben jelent meg. A legnagyobb elrelps a ltvnyban trtnt, mivel maga a krnyezet, s az autk is sokkal jobban nznek ki, mint az els rszben. Szz szzalkban igaz ez az gynevezett Special Edition kiadsra, ami 3dfx Glide tmogatst kapott. A Need for Speed II-vel kapcsolatban a legtbben azt sajnltk, hogy a rendrk, s az ldzsek nem lettek beleptve a jtkba, ami a legels rszben benne volt. Azonban az els rsz rajonginak az sem tetszett, hogy az autk sokkal kevsb viselkedtek gy, mint a valsgban, hinyzott a fizika belle, teht egy arcade autverseny lett a jtkbl. A jtk gy inkbb lett egy vad szguldsra kihegyezett videjtk, azonban gy is rendkvl pozitv fogadtatsban rszeslt, s sokak kedvencv vlt nagyon hamar.
A msodik rsz utn jn a harmadik, termszetesen. A harmadik Need for Speed jtk cme Hot Pursuit lett, mely sokak szerint az egyik legjobb rsz az egsz szriban. Nem is csodlkoznak sokan, mivel ebben a rszben mr nem csak a rendrk nlkli, zavartalan versenyeken volt a hangsly. Megjelentek a plykon a rendrk is, akik prbltk flbeszaktani a versenyt, akr szgesdrtokkal, mindezt persze 200km/h-s sebessg mellett. De nem ez volt a legnagyobb mka az egszben, hanem az, amikor mi ltnk a bizonyos rendrautkban, mivel erre is volt lehetsgnk, brmennyire is hihetetlen. s mondani sem kell, 1998-ban mr a grafikailag is rengeteget fejldtt az elz rszekhez kpest, mivel az autk is, s a helysznek is sokkal, de sokkal rszletesebben voltak megrajzolva, fleg akkor, ha 3D-s videkrtynk volt.
A negyedik rszhez mr nem tartozott szm, elg hlyn is nzett volna mr ki, hogy Need for Speed VI High Stakes. A kis bevezet utn trjnk a lnyegre: a jtk tele volt eurpai plykkal s mrkkkal, gy visszatrt a Porsche is (s mg nagyobb mrtkben is vissza fog, a kvetkez rszben). Ebben a rszben mr megjelent a karrier md is, ami annyit jelentett, hogy minden tournament vgn teljesteni kellett egy High Stakes meccset, majd a szerzett pnzbl autkat lehetett venni s tuningolni. Technikai szemmel nzve a jtk hatalmasat lpett elre, hiszen mr alapvet dolog volt, hogy minden 3D-s volt, mg a kocsink belseje is. De, ami a legfontosabb, ebben a rszben lehetett legelszr ripityra trni az autinkat, mert bizony-bizony, 1999-ben ez mg csak egy hatalmas extra volt, ami tnyleg rengeteget dobott a jtklmnyen. Nem is csoda, rengetegen szerettk a Hot Pursuitot, de a High Stakest mgtbben.
s vgl, de nem utols sorban (na j, egy kicsit igen) jjjn a Porsche Unleashed, avagy msik nevn Porsche 2000. Ebben a rszben az EA egyetlen egy mrkra pozcionlt: a Porschra. Abbl is az 1995 s 2000 kztt kszlt s bemutatott modellekre, ugyanis mindegyik modell vezetsi mechanikjt kln-kln tanulmnyoztk a realisztikus szimulci rdekben. A 3D-s modellek tkletesen kidolgozottak voltak, indexszel (!), fklmpkkal, s csinlhattunk egy csom olyan dolgot, amit ms, korbbi, s ksbbi NFS-ekben nem, pl. kinyithattuk a motorhztett. A jtkban szerepl plyk is hasonlan rszletesek s tkletesek voltak, elltogathattunk Monte Carlba, Normandiba, a Pireneusokba, vagy Korzikra, az EA megoldotta. De a Porsche Unleashed rdekessge igazbl az Evolution md volt: a versenyzst 1950-ben kezdtk, s mindig mentnk elre az idben. Az ltalunk megnyert sszegekbl pedig jabb s jabb modelleket vsrolhattunk. A msik nagyobb jts a Factory Driver md volt, amiben egy tesztpilta brbe bjhattunk, s a legjabb, leggyorsabb, mg be nem mutatott modellekben tehettk prbra tudsunka, mikzben klnbz feladatokat kellett vgrehajtanunk. A CD tartalmazott mg egy kpes albumot a Porsche trtnelmrl (hogy a viharba ne), s termszetesen reklmfilmeket a leghresebb autikrl. Ennek is ksznhet nagy rajongi kre, amin - igazbl - senki sem csodlkozik. Az EA nagyon eltallta a 2000-es vet.

s most gy dntk, hogy kt rszre osztom a cikket, mivel mr gy is nagyon hossz lett. Ember legyen a talpn, aki elolvassa mindezt, lehet, hogy tl sokat pofztam rtam magrl az EA-rl, de muszj volt, hogy ismerjtek a trtnett. Mg a mai nap megprblom publiklni a msodik rszt, s remlem, hogy tetszeni fog mindenkinek, ugyanis most jnnek az jdonsgok, szval stay tuned!

Mg nincs hozzszls.
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség